Het traject begint bij een intake en screening met u als ouders/verzorgers erbij. Ouders/verzorgers vullen ook een vragenlijst in.
De screening wordt afgenomen door middel van korte oefeningen waarbij gekeken wordt naar de ogen en de bewegingen van het lichaam.
Met behulp van verschillende oefeningen kan ik zichtbaar krijgen of er een belemmering is in de samenwerking van de beide hersenhelften.
Door gebruik te maken van creativiteit komt uw kind makkelijker bij zijn/haar gevoelens en emoties.
Ik maak gebruik van allerlei vormen van spelmateriaal.
Zo spelen wij bijvoorbeeld een spel om het ruimtelijk inzicht te vergroten. Een beperkt ruimtelijk inzicht kan ervoor zorgen dat uw kind vastloopt bij het rekenen en lezen.
Doormiddel van de Biopter kan er inzicht gekregen worden hoe de oogsamenwerking en het oogrichten van uw kind gaat.
Soms wordt een kind bestempeld met dyslexie terwijl er een visuele disfunctie onderligt.
Dit is te verhelpen door het trainen van de ogen en speciale balans oefeningen.
Omdat een kind zich ontwikkeld gaan aangeborden reflexen (bewegingspatronen) over in doelbewust handelen. Als er in deze ontwikkeling een belemmering ontstaat kan het kind vastlopen op het gebied van gedrag, emoties, concentreren en het leren op school.
Door deze reflexen te stimuleren om zich door te ontwikkelen kan uw kind weer groeien op emotioneel, sociaal gebied en op school.